-
1.1. Ta bort ditt konto, all din data samt alla dina erbjudanden under 'konto-menyn' - datat raderas direkt och kan ej återställas
1.2. Varken 'Hyr resekort' eller dess skapar tar något som helst ansvar för de monetära överföringar eller överenskommelser som görs via 'Hyr resekort'
1.3. Varken 'Hyr resekort' eller dess skapar tar något som helst ansvar för de uppgifter andra besökare gör tillgänglig genom att skapa ett 'erbjudande'
1.4. Den engelska översättningen visas som standard om översättning saknas för det valda språket
1.5. Första gången du försöker skapa ett offer kommer ditt Facebook-användarnamn efterfrågas - följ instruktionerna noga och kontakta 'Hyr resekort' via mail eller Facebook om du har några problem
1.6. Hör av dig till 'Hyr resekort' via mail eller på Facebook om du har några idéer, felrapporter eller generella frågor - kontaktuppgifter finns i sidfoten, nederst på denna sida
1.7. Vänligen dela denna sida med alla du kan tänka dig har nytta av den - vi kommer endast få ta del av dess fulla värde om vi kan samla många personer som vill dela reskort
1.8. Genom att klicka på valfritt erbjudande från en person kan du ge personen ett 'omdöme' genom att rösta upp eller ner - missbruka inte denna funktion att låta andra var hur en person beter sig
-
2.1. Undersök tillförlitligheten hos annonsören genom att beöka hans/hennes Facebook-profil
2.2. Lägg till e-mailadress för att motta notiferingar när någon är intresserad av en annons för resekort du lagt upp
2.3. Emailnotifieringar kan hamna i din skräppost första gången
2.4. Facebookmeddelanden från personer som inte är i din vänlista kommer hamna under 'meddelandeförfrågningar' - kontrollera den kontinuerligt om du inte har angett din e-postadress för notifieringar
2.5. Visa intresse för en annons och kontakta annonsören genom att klicka på den brev-ikonen
2.6. Besök annonsörens Facebook-profil genom att klicka på dess Facebook-namn bredvid annonsen
2.7. Var observant om någon hyr ut / säljer ett helt oanvänt periodkort - det kan innebära att det är köpt med t.ex. ett stulet kreditkort
2.8. Lås ett erbjudande genom att markera det som 'ej tillgänligt' (grå) om det temporärt inte är tillgänlgit med du inte vill radera det
2.9. Sökresultat kan delas genom att kopiera adressfältet (URL) när du har gjort en sökning - dela den med en vän
2.10. Erbjudanden kan delas i t.ex. Facebook-grupper eller på din Facebook-vägg antingen genom att kopiera länken (genom att klicka på 'urklipp'-ikonen) eller genom att klicka på Facebook-dela-knappen
-
3.1. Genom att använda 'Hyr resekort' samtycker användaren till att 'Hyr resekort' lagrar följande information: Facebook-email, Facebook-namn, Facebook-användarnamn, Facebook-ID, användarspråk, tid/datum för skapande av 'Hyr resekort'-konto, email (om delgiven av användaren), den information användaren delger genom att skapa ett 'erbjudande' samt sökparametrar
3.2. Den lagrade datan av/för en användare används för att ge andra användare möjligheten att interagera med skaparen av ett 'erbjudande', förenkla sökning/skapande av 'erbjudanden', att koppla ihop ett 'erbjudande' med dess skapare och för att visa korrekt information om ett 'erbjudande' - datat kommer aldrig delas med någon tredje part
3.3. Genom att använda 'Hyr resekort' via ditt Facebook-konto godkänner du de sekretessregler Facebook använder sig av, vilket ger 'Hyr resekort' rätten att använda den delgivna e-postadressen (om gokännande är givet) för intern marknadsföring:
Which email am I sharing with apps on Facebook?
3.4. All lagrad data relaterad till en användare kan raderas på förfrågan av användaren genom att kontakta 'Hyr resekort' på hyrresekort@gmail.com, at www.facebook.com/hyrresekort eller genom att klicka på 'Ta bort konto' under användarmenyn (se #1.1)
3.5. Data relaterat till en användare härrör från Facebook när användaren loggar in via Facebook, genom att delge sin emailadress separat eller genom att delge inforamtion när ett 'erbjudande' skapas
3.6. Datat relaterat till en användare lagras så länge användaren har kvar sitt konto hos 'Hyr resekort'
3.7. Varken 'Hyr resekort' eller dess skapare tar något som helst ansvar för förlust av data lagrad på 'Hyr resekort'
3.8. Ansvarig person för personuppgifter: Sam Henriksson, Hyllie vattenparksgata 33, 215 36, Malmö, Sweden, hyrresekort@gmail.com
3.9. Webbplatsen 'Hyr resekort' använder endast kakor ('cookies') för att spara det av användaren valda användarspråk samt att info om att kakor visats, och genom att använda 'Hyr resekort' godkänner du att vi använder kakor för denna uppgift, om du inte godkänner att vi använder kakor ber vi dig att lämna webbplatsen
-
4.1. Endast 30-dagars-kort kan lånas (hyras) ut i Skånetrafikens mobilapp
4.2. Ett resekort kan endast lånas ut till 5 unika personer per period (30 dagar) och endast en gånger per kalenderdygn (det finns ingen 24-timmars-gräns mellan utlåning)
4.3. Resekortet kan lånas ut 4, 8, 24, 48 timmar, 1 vecka eller resterande tid av kortet - efter att den valda tiden gått ut returneras biljetten automatiskt till utlånaren
4.4. Resekortet kan returneras av mottagaren som tidigast efter 4 timmar från att det lånades ut och utlånaren kan inte avbryta lånet i förtid
4.5. Du behöver ha resekortet på mobilen under hela resans tid - om lånetiden tar slut och du blir av med biljetten kommer du bli bötfälld om det är en biljettkontroll
4.6. Du kan låta en person använda ditt resekort två gånger på en och samma dag, om du lånar ut det före 00:00 dagen innan, låter mottagaren använda det och returnera det, och sedan kan du använda det själv och skicka en gång till
4.7. En Köpenhamn-Malmö (FL/A)-biljett hyrs ofta ut till ett pris om 80-110 SEK, ofta billigare om det hyrs flera gånger under samma period och de flesta önskar hyra ut det minst två gånger till samma person under en period
4.8. Priset för uthyrning brukar inte vara billigare för 4 timmar jämfört med 8 eller 24 timmar, eftersom det endast kan lånas ut en gång per kalenderdygn oavsett
4.9. Vanligtvis är lånet av biljett 'bokad' när mottagaren har betalat för biljetten, inte före - så länge inget annat avtalats
4.10. För att kunna hyra biljetter måste du ha Skånetrafikens mobilapp:
Skånetrafiken
4.11. Om din resa blir försenad med 20 minuter eller mer kan du återbetalning på delar av kostnaden för din resa eller få taxi betalt - läs mer på:
Skånetrafiken
-
5.1. Endast 30-dagars-kort kan lånas (hyras) ut i Skånetrafikens mobilapp
Västtrafik
5.2. Ett resekort kan endast lånas ut till 5 unika personer per period (30 dagar) och endast en gånger per kalenderdygn (det finns ingen 24-timmars-gräns mellan utlåning)
Västtrafik
5.3. Resekortet kan lånas ut 4, 8, 24, 48 timmar, 1 vecka eller resterande tid av kortet - efter att den valda tiden gått ut returneras biljetten automatiskt till utlånaren
5.5. Du behöver ha resekortet på mobilen under hela resans tid - om lånetiden tar slut och du blir av med biljetten kommer du bli bötfälld om det är en biljettkontroll
5.5. Du behöver ha resekortet på mobilen under hela resans tid - om lånetiden tar slut och du blir av med biljetten kommer du bli bötfälld om det är en biljettkontroll
-
6.1. Endast 30/365-dagars-kort kan lånas (hyras) ut i Östgötatrafiken mobilapp
6.2. Ett resekort kan endast lånas ut till 5 unika personer per period (30 eller 365 dagar) och endast en gånger per kalenderdygn (det finns ingen 24-timmars-gräns mellan utlåning)
6.3. Resekortet kan lånas ut 4, 8, 24, 48 timmar, 1 vecka eller resterande tid av kortet - efter att den valda tiden gått ut returneras biljetten automatiskt till utlånaren
6.4. Resekortet kan returneras av mottagaren som tidigast efter 4 timmar från att det lånades ut och utlånaren kan inte avbryta lånet i förtid
6.5. Du behöver ha resekortet på mobilen under hela resans tid - om lånetiden tar slut och du blir av med biljetten kommer du bli bötfälld om det är en biljettkontroll
6.6. Du kan låta en person använda ditt resekort två gånger på en och samma dag, om du lånar ut det före 00:00 dagen innan, låter mottagaren använda det och returnera det, och sedan kan du använda det själv och skicka en gång till
6.7. Priset för uthyrning brukar inte vara billigare för 4 timmar jämfört med 8 eller 24 timmar, eftersom det endast kan lånas ut en gång per kalenderdygn oavsett
6.8. Vanligtvis är lånet av biljett 'bokad' när mottagaren har betalat för biljetten, inte före - så länge inget annat avtalats
6.9. För att kunna hyra biljetter måste du ha Östgötatrafikens mobilapp:
Östgötatrafiken
6.10. Om din resa blir försenad med 20 minuter eller mer kan du återbetalning på delar av kostnaden för din resa eller få taxi betalt - läs mer på:
Östgötatrafiken
-
7.1. Resekortet 'lånas' inte ut till mottagaren, utan laddas ned av mottagaren i MOVINGo mobilapplikation
7.2. Biljetten kan endast flyttas från en enhet till en annan om 48 timmar har passerat sedan senaste flytten av biljett
7.3. Du behöver ha resekortet på mobilen under hela resans tid - om lånetiden tar slut och du blir av med biljetten kommer du bli bötfälld om det är en biljettkontroll
7.4. Vanligtvis är lånet av biljett 'bokad' när mottagaren har betalat för biljetten, inte före - så länge inget annat avtalats
7.5. För att kunna hyra biljetter måste du ha MOVINGOS mobilapp:
Adnroid,
iOs